27 September 2012

I'bad Camp! Kembali Lagi Mengisi Cuti Sekolah Hujung Tahun 2012


Salam Ukhuwah Kepada Pentadbir/Pengurusan Masjid Seluruh Negara,

Alhamdulillah di atas maklum balas positif daripada peserta, ibubapa dan masjid-masjid yang menganjurkan program ini tahun lepas, I'bad Camp! (Kem Kembara Ibadah dan Jatidiri Remaja) kembali lagi untuk bersama mengisi dengan penuh manfaat musim cuti sekolah hujung tahun ini.


Gandingan penuh komited di antara masjid, ibubapa dan AsasInsan telah memberi impak yang besar kepada kejayaan program ini pada tahun lepas. 451 orang remaja muslim! Itulah jumlah peserta yang berjaya menamatkan program ini dengan jayanya pada tahun 2011.


Oleh itu, kami dengan berbesar hati mempelawa masjid/surau yang berhasrat menganjurkan program remaja sempena cuti panjang sekolah hujung tahun ini untuk merebut peluang terbaik menganjurkan I'bad Camp! yang terbukti mampu memikat dan memberi impak tinggi kepada pada peserta dari aspek rohani, emosi, sakhsiah dan fikrah.


Program ini yang dikendalikan ala 'camping' akan mengubah perspektif remaja, ibubapa, jemaah dan masyarakat tentang peranan masjid dalam membangunkan potensi ummah terutamanya generasi muda. InsyaAllah. Berikut adalah tarikh-tarikh cadangan yang boleh dipilih oleh masjid-masjid yang berminat menganjurkan kem ini :-



Siri 1: 11-13 Nov. 2012  - MASJID NEGARA, Kuala Lumpur (SIRI KANAK-KANAK)
Siri 2: 23-25 Nov. 2012  MASJID NEGARA, Kuala Lumpur (SIRI REMAJA)
Siri 3: 30 Nov.-2 Dis. 2012 - MASJID AL-FAIZIN, Desa Jaya, Kepong
Siri 4: 21-23 Dis. 2012 MASJID KIYAI HAJI ABDULLAH OMAR, Batu 4, Kapar

Untuk maklumat lanjut berkenaan I'bad Camp!, sila klik di sini.