Galeri AsasInsan

Galeri AsasInsan
Terima kasih kerana melawati laman blog KlinikMotivasi AsasInsan. Klik pada ikon di atas untuk melihat koleksi foto-foto program yang telah kami kendalikan. Lawatan anda amat kami hargai dan semoga anda mendapat manfaat.

Tuesday, January 10, 2012

SEMINAR SYOKNYA BELAJAR™


Dalam usaha membantu sekolah meningkatkan amalan budaya unggul bagi melonjakkan prestasi akademik, kami bersedia membantu sekolah melalui kerjasama strategik dalam penganjuran beberapa bentuk program motivasi khusus untuk pelajar sekolah menengah.

Di antara program kami yang mendapat sambutan baik oleh pihak sekolah ialah Seminar Syoknya Belajar. Ia mendedahkan kepentingan memiliki teknik dan kemahiran belajar berkesan untuk mencapai prestasi terbaik dalam akademik. Dalam seminar ini, tiga modul menarik didedahkan untuk manfaat pelajar iaitu:

Kaedah 4Flex (Kemahiran Pengurusan Masa Berkesan)
Kaedah kreatif membina jadual belajar yang meyeronokkan. Ia menggabungkan penilaian prestasi, tahap kecerdasan otak dan masa berkualiti 4 jam sehari melalui penggunaan masa yang fleksibel bagi menggantikan jadual belajar biasa yang rigid dan sukar dipatuhi.

Kaedah B2O (Kemahiran Ulangkaji Berkesan)
Melatih pelajar meningkatkan daya, minat dan keseronokan belajar melalui teknik penggunaan optimum dua bahagian otak (kanan dan kiri) khususnya dalam membuat nota, membaca dan mengulangkaji dengan mengenali potensi kecenderungan otak berpandukan teori hemispheric dominance.

GempurEXAM! (Persediaan Psikologi Peperiksaan)
Panduan persediaan menghadapi peperiksaan sebagai strategi tahap akhir agar perkara-perkara kecil yang boleh menjejaskan keputusan peperiksaan dapat dielakkan. Modul ini bertindak sebagai penggera agar pelajar tidak terlupa untuk melatih diri agar bersedia dari pelbagai segi untuk menghadapi peperiksaan penting.

BAGAIMANA CARA KAMI MEMBANTU SEKOLAH?
Dalam mengendalikan program motivasi pembangunan diri yang melibatkan pelajar sekolah menengah, kemahiran yang tinggi diperlukan untuk memahami paten gelagat, pemahaman dan respon setiap kategori pelajar.

Ini yang kami lakukan, mengenali dan memahami terlebih dahulu dengan siapa bakal kami berprogram. Itulah sebabnya sekolah perlu mengisi lengkap Borang Penganjuran Program yang mengandungi maklumat asas latarbelakang kumpulan sasaran sebelum satu-satu program dapat kami laksanakan.

Kami mengutamakan keberkesanan penyampaian kandungan (substance) dalam setiap program yang dikendalikan. Walaupun begitu, kami tidak mengukur keberkesanan kandungan berdasarkan kuantiti kehadiran, sorakan, gelak tawa atau tepukan gemuruh peserta.

Mungkin itulah sebabnya, kami konsisten menerima maklumbalas positif daripada pelajar yang menyertai program kendalian kami. 99% daripada 1,332 peserta pada tahun 2006 dan 1,989 peserta pada tahun 2011 menyatakan mereka memperolehi maklumat baru dalam program yang mereka sertai.

Kami memastikan program motivasi yang dikendalikan bukan sekadar membugar semangat tetapi juga mencapah prespektif dan menjadikan peserta lebih celik akal dengan maklumat-maklumat bermanfaat yang didedahkan.

Dalam usaha membantu pelajar bersedia menghadapi peperiksaan penting seperti PMR dan SPM, kami membantu mereka untuk mengenali kekuatan diri dari segi amalan budaya hidup dan gaya belajar agar mereka sendiri berupaya mengatasi kelemahan yang menghambat pretasi mereka selama ini.

Melalui slot DIGAS™ iaitu ujian diagnosis kendiri yang ringkas dan mudah dilaksanakan, majoriti pelajar teruja apabila melihat sendiri potensi diri mereka yang selama ini terpendam dibongkar dengan mudah. Tidak hairanlah mengapa ramai pelajar seronok dan berpuas hati mengikuti program ini kerana mereka dibantu untuk lebih mengenali diri, potensi dan kekuatan yang mereka miliki.

KUMPULAN FOKUS
Pelajar tingkatan 1-5.
Lebih praktikal dan berkesan jika dikhaskan mengikut tahap (tingkatan).

LOGISTIK PENGANJURAN
Tempoh: 4 jam (1/2 hari)
Jumlah Peserta: Maksimum 200 orang
Tempat: Dewan sekolah

Sila hubungi pejabat kami di talian 03-8922 2934 untuk maklumat lanjut dan sebutharga.

No comments:

Post a Comment