21 December 2010

Bengkel Tingkatkan Interaksi Estim Diri


Ada kelainan berbanding kursus-kursus yang pernah dihadiri sebelum ini”. Itu rangkuman umum yang boleh dibuat daripada pandangan para peserta bengkel ini siri yang lepas dalam slot terakhir “Let’s Finish the Unfinished”.

Memang itu hasrat kami, ingin memberi nafas baru dalam pengendalian kursus motivasi agar ia lebih berimpak tinggi. Alhamdulillah kami bersyukur, setakat ini ia tercapai.

Sekali lagi, AsasInsan berasa sangat berbesar hati mengumumkan bahawa kami akan menganjurkan bengkel ini untuk siri seterusnya pada 26 Januari 2011 di tempat yang sama.

Kami mengalu-alukan organisasi samada syarikat swasta, GLC, jabatan kerajaan, NGO, persatuan bahkan individu perseorangan seperti usahawan, ibubapa, pendidik, pendakwah dan sesiapa sahaja yang berminat untuk menyertai bengkel ini.

Ia terbuka dan amat sesuai disertai oleh kakitangan semua peringkat terutama pengurusan yang saban hari perlu berurusan dengan kakitangan, pelanggan atau orang ramai yang memerlukan tahap kemahiran interaksi yang tinggi.

Kami percaya, lebih baik cara kita berinteraksi lebih berkesan kita akan berfungsi. 


5 Sebab Kenapa Pejabat Anda Patut Sertai Bengkel Ini? 

1. Yuran termurah di pasaran. Harga biasa untuk kursus sehari Public Training ialah di antara RM600-RM900. Daftar hari ini (sebelum 7 Januari 2011) yuran hanya RM456 seorang. Tetapi, ini bukan sebab utama walaupun ia yang pertama… 

2. Dah bosan hadiri kursus? Anda perlu fikir semula… Bengkel ini mengguna pakai Metodologi Pengendalian 10-EITA; tiada meja, tiada nota, tiada fail, tiada full text slides, tiada rostrum dan tiada sesi soal jawab. Jika semua tiada, macam mana kursus ini dikendalikan? Itulah yang dikatakan berbeza dan anda perlu sertai untuk alami sendiri perbezaannya. 

3. Pengisian didedahkan secara praktikal dan hands-on. Matlamat kami ingin berkongsi sesuatu yang kami tahu dan rasa secara praktikal dengan anda. Jika gembira anda mesti ketawa, jika sedih anda mesti menangis, jika geram anda mesti marah… 

4. Disebabkan oleh 2 dan 3 di atas, kesan boleh dirasakan seawal sebelum bengkel ini tamat. Rata-rata peserta dalam siri lepas mengakui mereka terkesan setelah mengikuti bengkel ini. Bukan sekadar suka-suka, makan atau jumpa kenalan baru. Tapi ada ilmu, maklumat, perspektif atau pengalaman baru. 

5. Dengan pengalaman kami mengendalikan pelbagai program motivasi untuk lebih 20,000 orang peserta sejak ditubuhkan pada 2004, kami pelajari sesuatu daripadanya, meyakininya dan dalam bengkel ini kami juga melakukannya… buat yang terbaik biar siapapun kita, untuk sesiapapun dan apapun pulangannya. 


APA PENTINGNYA ESTIM DIRI? 

Antara definisi Estim Diri:
Self Esteem - Feelings we have about ourselves.
“The degree of regard a person holds for himself or herself.” Adler R.B.(1975)
“The desire to believe that we are worthwhile, valuable people.” Maslow, A.
“High self-esteem is not a noisy concept. It is a quiet sense of self-respect, a feeling of self worth. When you have it deep inside, you’re glad you’re you.” Brigg(1977)
“People with positive self-esteem tend to be happier, healthier, and more productive than people with low self-esteem.” Don. E. Hamachek (R.Singh Malhi, 2000)
“Of all the judgments we pass in life, none is as important as the one we pass on ourselves.” Nathaniel Branden
Merasa baik kepada diri bukanlah satu kemewahan tetapi adalah satu kemestian. 

Soalnya.. 
1. Adakah interaksi kita di tempat kerja selama ini benar-benar menjadikan kita dan orang lain gembira menjadi diri masing-masing?
2. Tahukah anda bahawa tekanan tempat kerja dapat dikurangkan dengan mudah melalui beberapa cara kreatif berinteraksi di tempat kerja?
3. Sedarkah anda majoriti kita ‘bertopeng’ sewaktu di tempat kerja sehingga menjejaskan kejujuran interaksi kita dengan orang lain?

KETAHUI selanjutnya dalam Bengkel ini yang bakal mencapah perspektif anda tentang interaksi dan kesannya terhadap diri, keluarga, kakitangan bawahan, rakan sekerja, bos dan yang paling penting kehidupan anda. Jangan tunggu lagi, segera daftar tempat anda... 

BUTIRAN RINGKAS

Tarikh:         26 Januari 2011 (Rabu)
Masa:            8.30 pagi – 5.00 petang
Pendaftaran:  8.00 pagi
Tempat:        Bilik Seminar 3, Puri Pujangga UKM, Bangi
Jamuan:        3 kali makan (minum pagi, makan t/hari & minum petang)
 Sijil Penyertaan turut disediakan.

Penyertaan terhad kepada 30 orang peserta sahaja.

YURAN PENYERTAAN 

Walaupun kadar yuran bengkel ini sangat ‘mampu bayar’, kami tetap sediakan pakej yuran istimewa untuk manfaat anda dan organisasi;

Biasa: RM480 seorang
Early Bird: RM456 seorang - Daftar sebelum 7 Januari 2011
Berkumpulan: RM1,320 - Daftar 3 orang atau lebih

CARA MENDAFTAR PENYERTAAN

Mudah sahaja…

Untuk Organisasi
Sila lengkapkan Borang Penyertaan dan faks ke pejabat kami di talian faksimili 03-89223934.

Pendaftaran penyertaan hanya akan disahkan setelah kami menerima faks Borang Penyertaan yang lengkap diisi dan ditandatangani.

Untuk dapatkan Borang Penyertaan, sila klik imej Borang Penyertaan di bawah dan cetak atau hubungi kami di talian 03-89222934 dan kakitangan kami akan fakskan borang penyertaan ke pejabat anda.

Untuk Individu Perseorangan
Emelkan kepada tanya@asasinsan.com maklumat diri seperti di bawah dan tempat anda hanya akan disahkan setelah pihak kami menerima bayaran yuran.

Nama Penuh
No. Kad Pengenalan
Alamat Surat-Menyurat
No. Telefon Bimbit

CARA PEMBAYARAN

Pembayaran yuran penyertaan boleh dibuat secara tunai (bank-in atau online transfer sahaja), cek dan Local Order (LO).

Pembayaran hendaklah dibuat di atas nama

ASASINSAN RESOURCES & TRAINING
Bank: Maybank (cawangan CPI Sri Gombak)
No. Akaun: 5647-99100-357

Polisi kami adalah tidak menerima bayaran tunai (cash) yuran penyertaan pada hari program. Oleh itu, kerjasama anda diperlukan untuk memastikan bayaran yuran telah dideposit ke dalam akaun kami sebelum tarikh program. Walau bagaimanapun, kami boleh menerima cek.
ORGANISASI yang telah menyertai bengkel ini

Pejabat Perhubungan Awam & Korporat UKM
Lembaga Perlesenan Tenaga Atom Malaysia
Instec UiTM
Hospital Sg. Buloh
Jabatan Kesihatan Negeri Sembilan
Yayasan Sabah
Yayasan Selangor
Naza Automotive Manufacturing Sdn. Bhd. 
Kesas Sdn. Bhd. 
Carrefore Malaysia
Plus Highway Berhad
MTBE Sdn Bhd.
Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor
Universiti Putra Malaysia
Universiti Teknikal Malaysia Melaka
Kesatuan Sekerja Bank Rakyat
Pendaftar Mahkamah Tinggi Johor Bahru
Jabatan Pertanian Selangor
Jabatan Perdana Menteri
Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar 
Jabatan Tenaga Kerja
Lembaga Zakat Selangor
Jabatan Bomba Dan Penyelamat Negeri Johor
Majlis Perbandaran Sandakan
Jabatan Pertanian Negeri Selangor

BROSUR Bengkel. Sila klik untuk besarkan imej dan cetak jika perlu.



Jangan lepaskan peluang ini untuk sama-sama kita Meriahkan Interaksi & Suasana tempat kerja mulai hari ini. Mungkin inilah solusi yang anda perlukan untuk padamkan mood suram di pejabat anda selama ini. Anda dan semua di pejabat anda BERHAK Seronok Datang Kerja! Jom Daftar Hari Ini.

Penyertaan anda kami nantikan. Jumpa di sana…

DAFTARLAH HARI INI, hubungi kami 03-89222934.