13 May 2015

KURSUS PERKHIDMATAN KAUNTER PROFESIONAL

Kemahiran Khidmat Pelanggan Berkesan Untuk Pegawai Kaunter Perkhidmatan





Kursus Ini Tentang Apa?
Mendedahkan kakitangan kaunter perkhidmatan jabatan dengan kemahiran khidmat pelanggan berkesan dan teknik-teknik melayan karenah pelanggan secara cekap dan profesional.


Objektif Pembelajaran
Tamat bengkel, peserta berupaya

1. Mengaplikasi kemahiran yang betul dalam memberi khidmat kaunter terbaik.

2. Memahami faktor kemanusiaan dalam membina hubungan dengan pelanggan.

3. Menampilkan imej diri positif untuk meningkatkan imej jabatan.

4. Menangani pelbagai cabaran dan situasi berkaitan karenah pelanggan.


Faedah Kepada Jabatan
Kakitangan kaunter adalah ‘wajah’ jabatan. Tugas pertama mereka adalah membentuk   tanggapan pertama pelanggan. Khidmat kaunter yang profesional dengan mudah dapat meningkatkan kepercayaan dan kepuasan pelanggan yang berurusan dengan jabatan.


Kelebihan Kursus Ini
1. Mendedahkan kemahiran yang praktikal dan mudah diamal.

2. Input latihan diajar menggabungkan teori dan praktikal secara aktif dan interaktif.

3. Jumlah peserta yang kecil/terhad memberi lebih ruang diskusi dan penumpuan.

4. Analisis Penilaian Latihan dibekalkan untuk rujukan dan rekod jabatan.


Apa Yang Akan Dipelajari
1. Apa Itu Khidmat Pelanggan Untuk Kaunter?

Definisi perkhidmatan pelanggan untuk kaunter perkhidmatan.

Cabaran perkhidmatan kaunter.

Ciri-ciri perkhidmatan kaunter yang berkesan.


2. Sesuaikah Aku Sebagai Pegawai Kaunter?

Kenali personaliti dan potensi diri sebagai pegawai kaunter.

Memperbetul perspektif tentang tugas sebagai pegawai kaunter.

Bina imej diri sebagai pegawai kaunter profesional.


3. Memahami Psikologi Pelanggan

Siapa pelanggan?

Memahami jenis dan gelagat pelanggan.

Memahami faktor-faktor kepuasan pelanggan.

Memahami mengapa pelanggan merungut.


4. Teknik Berkesan Menangani Situasi Pelanggan

Teknik PASCA™ – Teknik membina tanggapan pertama memukau.

Teknik VIP™ – Teknik membina hubungan positif dengan pelanggan.

Teknik PICU™ – Teknik berdepan dan menangani pelanggan sukar.

Teknik SALIN™ – Teknik komunikasi berkesan dengan pelanggan.


Kakitangan Yang Patut Hadir
1. Pegawai/Kakitangan kaunter perkhidmatan.
2. Pegawai perkhidmatan pelanggan.
3. Pegawai yang memantau, melatih dan membimbing kakitangan kaunter.


Maklumat Kursus

Tarikh
28 - 29 November 2017 (Selasa & Rabu)

Masa
8.30 Pagi – 4.30 Petang

Tempat
Studio Motivasi Asas Insan
Bandar Seri Putra, Bangi. Klik di sini untuk peta.

Yuran
RM480 RM280 Seorang - Diskaun Istimewa AKhir Tahun
Termasuk nota, alat tulis, makanan & sijil penyertaan. Penginapan TIDAK disediakan


Kaedah Daftar Penyertaan
1. Hubungi kami untuk semak kekosongan tempat.


3. Atau, emelkan maklumat lengkap peserta ke tanya@asasinsan.com.


Tarikh Tutup Penyertaan
24 November 2017




Klik di sini untuk DAFTAR ONLINE